Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index Vlaanderen4x4.be Forum
Het ontmoetingspunt voor 4x4 offroad gezinde zielen en meer.

FAQFAQ    SearchSearch    View posts since last visitView posts since last visit    View todays post(s)View todays post(s)    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

polaris offroad day 25/08/2012

Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Side By Side
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mudmog
+100

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 8:51 pm    Post subject: polaris offroad day 25/08/2012 Reply with quote

Wat een dag. Eerst leek de opkomst voor de rzr race maar pover maar dat veranderde 2 uur voor de start snel toen alle renners plotseling het rennerspark binnenreden.
Al vlug herkenden we enkele bekende gezichten, namelijk Gerard de Rooy (winnaar Dakar 2012) Erik van Loon (Dakardeelnemer en Ned Kampioen rally) Peter van den Bosch (Dakardeelnemer).
Bij de andere teams waren naast vrij standaard uitvoeringen, nog enkele geprepareerde ssv te bewonderen.
Winnen of ook nog maar vooraan gaan rijden zal er niet inzitten deze keer. Rijden tussen de grote mannen een feit.

Eerst is er de mogelijk om 15 minuten op het circuit te rijden als opwarming. Ideaal voor ons (mijn vaste co is terug bijrijder) om wat ervaring op te doen met de springheuvels (motocross parcours). Tijdens de derde ronde probeer ik om iets sneller een 'jump' ....... lap ...bijna overkop. Door gas bij te geven terwijl we op de voorwielen landen, kan ik de rol nog net voorkomen. Je trekt dan de neus direct vooruit en de achterkant valt terug naar beneden. Resultaat is wel dat de achterband rechts van de velg ligt. Effe stresse want 30 minuten later moeten we aan de start staan voor de 1e manche.

Net klaar en we moeten in de startfuik gaan staan vooralleer op te lijnen. Het zweet loopt mij af en het moet nog beginnen.

Door de fout/pech tijdens de training, rijd ik iets meer op 'safe' tijdens de 1e manche. Alles loopt vlot en tot mijn verbazing liggen we niet achteraan. Twee rzr's slagen erin om op hun zij te gaan maar dat laat ik mij niet gebeuren en we rijden deze manche zonder problemen uit.

Voor de 2e manche passen we de dempers en de vering wat aan. Achteraan op het terrrein ligt nog een klein parcour waar iedereen die dit wenst vrij kan rijden. Daar rijd ik nog wat alleen rond om de nieuwe setup aan te voelen. Karel die mijn vaste co is (breslau / scorpion challenge) stelt zelfs voor om voor de 2e manche niet mee te rijden zodat de rzr lichter is. Geen sprake van, samen uit is samen thuis.

De 2e manche gaat vlot. Na de start zitten we wat meer achteraan maar de rzr doet het beter. Ook voor mij is het beter want ik ken het terrein nu.
We zijn wel nog het enige duo team dus serieus benadeeld qua gewicht. Terug gaan er enkele rzr's in de fout. Niemand raakt gewond en de race gaat gewoon verder. Ook nu wordt er 15 minuten gereden tot er afgevlagd wordt.

Totaal onverwacht blijkt tijdens de prijsuitreiking dat we 5e gefinished zijn. Er zijn zelf bekers voorzien voor de eerste vijf plaatsen.

De invoerder heeft ook voor enkele rzr 170 buggy's gezorgd zodat de kinderen konden rondjes rijden op een afzonderlijk parcours.
Mijn zesjaringe zoon heeft hiervan natuurlijk enorm genoten.
Wat een dag.

Back to top
View user's profile Send private message
zukimog
+100

PostPosted: Sun Aug 26, 2012 9:55 pm    Post subject: Reply with quote

proficiat met de 5e plaats.
het zal er hard aantoe zijn gegaan. daar ben ik zeker van.grts
Back to top
mudmog
+100

PostPosted: Wed Aug 29, 2012 8:00 pm    Post subject: Reply with quote

Enkele beelden op site van polarisbenelux gevonden van onze deelname.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Side By Side All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum