Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index Vlaanderen4x4.be Forum
Het ontmoetingspunt voor 4x4 offroad gezinde zielen en meer.

FAQFAQ    SearchSearch    View posts since last visitView posts since last visit    View todays post(s)View todays post(s)    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hilux ombouwen om handiger te kunnen camperen.

Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jack
Newbie

PostPosted: Sun Feb 14, 2016 3:48 pm    Post subject: Hilux ombouwen om handiger te kunnen camperen. Reply with quote

Hallokes,

Ik ben nieuw hier én een nieuwe (trotse) 4x4 bezitter. Een Hilux 2.5, nieuw gekocht in 2015. Custom-made met hardtop, niks aangepast behalve 12v stekker in bak laten plaatsen.

Ik ben een outdoor man en ik ben aan het uitkijken om te gaan kamperen en daarbij de 4x4 optimaal te gebruiken. Met kamperen heb ik ervaring, met 4x4 nog niet.

Nu vroeg ik mij af of iemand mij goede tips kan geven mbt een goede uitrusting van de wagen of volstaat die 'af fabriek'? Zo dacht ik erover om een soort constructie te gebruiken, laten maken om te kunnen overnachten op de hardtop. Echter die is zeker niet sterk genoeg maar zou iemand mij dat aanbevelen bijvoorbeeld (na ombouwing)? Welke tips heb je nog om te kamperen met een 4x4 naar uitrusting van de wagen toe enz... Nu liggen er Dueller M+S op dus allemaal vrij standaard. Wij hebben twee kleine kids dus daar moet ook rekening mee gehouden worden....

Gewoon es horen wat de mogelijkheden zijn met de wagen zelf of in combinatie met de wagen.

thx
Back to top
View user's profile Send private message
Jolly Cruiser
Newbie

PostPosted: Sun Feb 14, 2016 10:33 pm    Post subject: Reply with quote

Wij hebben ook een hilux van 2014 en ik heb er als enige optie bfg at banden laten op leggen en moest daar 200€ voor bijleggen met overname van de originele banden.
We hebben een danktent op de huif gehad en dat gaat prima.
Back to top
PT Cruiser
+250

PostPosted: Mon Feb 15, 2016 7:12 am    Post subject: Reply with quote

'k heb gisteren een Hilux gezien met een alu opbouw van worktop.be.

Heb de website es bezien en 't is echt niet goedkoop. Volgens mij kan je 't even goed op maat laten maken door een lasbedrijf. Confused
brutus
+2000

PostPosted: Mon Feb 15, 2016 3:16 pm    Post subject: Reply with quote

Dieter heeft een hilux waar hij mee reist

[/img]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HiluxRaf
Newbie

PostPosted: Mon Feb 15, 2016 3:39 pm    Post subject: Reispickup Reply with quote

hey Jack

Misschien kunnen we ervaringen delen. Ik heb me in december ook een hilux dc van 2012 gekocht. Hij heeft al dienst gedaan als reisauto en is voorzien van 2 ARB daktenten (1.4m) en een WAECO koelkast (maar 16l, op termijn een maatje groter) met aparte batterij. Daarnaast heeft hij een OME verhogingskit en ARB bumper met bullbar en een beschermplaat onderaan.
Onze goesting kwam van een reis in Namibië en Botswana met een gehuurde Hilux met 2 daktenten. Kijk maar eens op de sites van de verhuurbedrijven voor inspiratie.
Die laatste dingen zijn niet essentieel om te (beginnen) reizen maar als je wat extremere dingen gaat doen komen ze toch nog van pas.
Ik heb nog wel wat plannen om de bak achteraan in te richten. Nu was er al een verdiep in gemaakt waarmee je heel wat plaats wint, maar ik zou graag 2 schuiven maken. De standaardschuiven (ARB, Frontrunner,...) zijn behoorlijk duur en ik zou graag in de ene schuif het gasvuur, en de andere de koelkast verwerken. Dus zal dus zelf iets op maat maken worden. Een beetje rondvragen en surfen maakt al wel duidelijk dat de geleiders +/-1,4 m volledig uittrekbaar, ook niet goedkoop zijn (€ 500/paar). Ik ga ook het elektrisch schema eens herbekijken en een extra zekeringenkast en aansluitingen voor een lamp in de bak en een pompje voor water. Verder staat er een luifel op het lijstje, maar dat kan voor een 100 Euro.
Heel wat plannen maar het budget zal de beperkende factor zijn, anders blijft er niks over om op reis te gaan.
De eerste trip wordt N en midden-Spanje in de Paasvakantie.

Ben benieuwd naar jouw plannen.

raf
Back to top
Kenn13
+500

PostPosted: Mon Feb 15, 2016 8:03 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb mezelf ne Tundra gekocht om te reizen. In Duitsland heb je ook bedrijven die units maken om in de laadbak te zetten om te reizen. Je moet maar is google.

Zelf denk ik eentje van de states te laten komen om in mijne bak te zetten.

http://www.fourwheelcampers.ca/models.htm

Voorbeeldje op de link.
Waldorf
+250

PostPosted: Tue Feb 16, 2016 9:40 am    Post subject: Reply with quote

brutus wrote:
Dieter heeft een hilux waar hij mee reist

[/img]

Dieter heeft ondertussen een nieuwe Hilux.
Back to top
Reko
The worst case

PostPosted: Thu Feb 18, 2016 6:16 am    Post subject: Reply with quote

Dietn?
wodan
Schijt Admin

PostPosted: Thu Feb 18, 2016 9:22 am    Post subject: Reply with quote

Reko wrote:
Dietn?

Ja.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
3-2-2010: Loss of a good friend.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Reko
The worst case

PostPosted: Thu Feb 18, 2016 1:55 pm    Post subject: Reply with quote

Het enige wat ik weet van Dietn en camperen is dat hij lamzakt bij zijn terrasvuur... Twisted Evil
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum