Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index Vlaanderen4x4.be Forum
Het ontmoetingspunt voor 4x4 offroad gezinde zielen en meer.
 
  FAQFAQ    SearchSearch    View posts since last visitView posts since last visit    View todays post(s)View todays post(s)    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Scorpion Challenge Racing Team 2 - bouw vd wagen
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Fri Jun 04, 2010 7:11 am    Post subject: Reply with quote

fredd wrote:
Quote:
Wij hebben het dus allemaal afgetekend, uitgeslepen, passen, nog wa aantekenen en wegslijpen, nog wa passen, nog wa slijpen, etc... kruipt echt wel wa werk in om zo 60meter erdoor te jagen Smile


Je hebt het jezelf wel veel moeilijker gemaakt dan nodig.
Gebruik een instelbare hoek meter en je brengt die maat over op de tube notcher, en in minder dan 1/4de van de tijd heb je het direct klaar.
BTDT to many times.


Voor een groot deel van de buizen idd wel ja Smile

Achja, kzeg het, t'is een hobby, t'is nie da we d'er geld mee gaan verdienen. Waarschijnlijk tegen den tijd da'k zo nen tube-notcher gekocht had en hier had waren de meeste eenvoudige buizen al gedaan Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 8:16 am    Post subject: Reply with quote

Tijd om hier eindelijk nog eens een update te posten... Smile

We hebben:
- Bandjes (Simex 35") op Mach5 velgskes
- Detroit locker achter, TT voor
- achter ashcroft steekassen, vooraan KAM.
- BW tussenbak vervangen door LT230 1.4
- Gigglepin Twin Top 8274
- Mazouttank op maat
- een uitlaat... :p
- reservewiel zit op z'n plaats
- lampekes beginnen op hun plaats te komen
- gereviseerde remmen (schijven, blokken...), nieuwe remcilinder en leidingen
- EGR klep weg en nieuwe IC darmen
- 3 batterijtjes
- Waffleboards (houder in de maak)
- Grondanker
- Hi-Jack

To do:
- Achteras krijgt nog volledig nazicht, remmen worden ook vervangen, vooras is gedaan.
- Nog paar plaatjes plooien voor de achterkant binnen
- Eventueel toch 3e winchmount maken voor Croatië.
- Nog wa likskes verf...
- Nen hoop elentriek beginnen uitpluizen, knippen en bij leggen.
- Motor krijgt nog onderhoudje, beetje meer drinken, beetje meer turbodruk, radiator + intercooler worden vervangen, etc...
- En dan vooral testen, testen en nog wa testen!!!

Maar goed, genoeg theorie zeker, hier wat fotokes:

De bandjes... We rijden bewust op niet te grote bandjes, als we ooit nog overschakelen is het op hetzelfde model maar de 36".



Het kleureke heeft iedereen ondertussen ook al gezien zeker? :p



Help help! Mijne tussenbak is weg!!!



Gaatje waar de uitlaat moet doorkomen zodat deze niet te lang is en niet onder chassis uitkomt



Gaatje verstevigd zodat chassis toch niet zwakker wordt op die plaats



Uitlaat zit er in.



Dit is het home-made by ManuRR uitlaatje Smile



De snuit met de snelloper met Gigglepin Top Housing



de mount, proper werkske van Manu Smile



Voorkant met de lampekes er ondertussen ook in.

Back to top
View user's profile Send private message
Door
+750


Joined: 28 Aug 2008
Posts: 845
Location: Retie

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 8:30 am    Post subject: Reply with quote

ziet er TOPPIE uit e Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
wodan
Schijt Admin


Joined: 05 Jan 2008
Posts: 6812
Location: Oost-Vlaanderen (Belgium)

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 8:52 am    Post subject: Reply with quote

Inderdaad en schoon kleurke Wink
_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
Vlaanderen4x4.be Free Games
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
3-2-2010: Loss of a good friend.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
uprisedsonofabitch
Genereuze mens


Joined: 01 Sep 2009
Posts: 5644
Location: roeselare

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 9:22 am    Post subject: Reply with quote

wodan wrote:
Inderdaad en schoon kleurke Wink


+1 ferm kleur !! heel mooi

en die uitlaat EN uitgang voor uitlaat is schitterend !!! benieuwd hoe die zal klinken Shocked Wink
_________________
===> www.cliffhanger.name <===
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
hybride 100"
+250


Joined: 31 Jan 2008
Posts: 452

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 12:25 pm    Post subject: Reply with quote

zeer goed, ik zou alleen zien dat uitlaat wat hoger komt te zitten
+/-1.2m boven de grond...
Back to top
View user's profile Send private message
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

hybride 100" wrote:
zeer goed, ik zou alleen zien dat uitlaat wat hoger komt te zitten
+/-1.2m boven de grond...


Voor als em toch zou stilvallen in water? Gohja, heb er ook aan gedacht, maar als er dan water in komt blijft het ook staan hé? Maar t'is idd een bedenking die we ons ook wel gemaakt hebben.
Back to top
View user's profile Send private message
Reko
The worst case


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 2526
Location: Beselare

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 1:15 pm    Post subject: Reply with quote

Hangt er een sense unique plakkerke op, dan gaat het water maar ééne kant op.



Wat ook kan dat is een omgekeerde siffon. Als je dan stilvalt zal het water niet in de volledige uitlaat kunnen lopen.. Luchtdruk enzo.
_________________
Onafhankelijke 4x4 bestuurder.
Back to top
View user's profile Send private message
scorpion
+1000


Joined: 11 Jan 2008
Posts: 1397
Location: messelbroek

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 6:00 pm    Post subject: Reply with quote

uitlaat is normaal geen probleem,
tis nen diesel, geen vwiet Wink
_________________
don't forget to boogie
Back to top
View user's profile Send private message
brutus
+2000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 5815
Location: Zelzate

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 6:01 pm    Post subject: Reply with quote

scorpion wrote:
uitlaat is normaal geen probleem,
tis nen diesel, geen vwiet Wink


marijn heeft ook een 300tdi in de hybride zitten dacht ik ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Thu Feb 17, 2011 8:55 pm    Post subject: Reply with quote

idd, Marijn heeft ook nen diesel dus weet wel waarover em spreekt.

Op zich zal die diesel niet voor zoveel problemen zorgen en normaal blijven draaien in't water... Maar Marijn heeft gelijk, als ie stilvalt in't water kan nen diesel ook water "happen", maar normaal is de uitlaat al lang genoeg en als de collectors onder staan zullen we em er wel eerst uitwinchen voor da we proberen starten Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Mon Mar 14, 2011 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

De "winchbumper"












Turboslangskes




Turrets




Electrics:










Brakes














Manu'ke met de speedo-cable aan't foefelen:




Vloerpanelen










Haar kontje... Cool

Back to top
View user's profile Send private message
wentie
+250


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 350
Location: Molenstede

PostPosted: Mon Mar 14, 2011 2:39 pm    Post subject: Reply with quote

ziet er knap en verzorgd werk uit! en da kleurke valt zeker op! Smile
_________________
Waarom moeilijk doen, als het gemakkelijk kan?
Back to top
View user's profile Send private message
Ell
+500


Joined: 26 Aug 2009
Posts: 724
Location: Rijkevorsel, Vorselaar, Booischot... Ge kiest maar!

PostPosted: Mon Mar 14, 2011 5:30 pm    Post subject: Reply with quote

Amai knap werk! Proper!
_________________
www.ell-limits.be
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Mon Apr 18, 2011 10:19 pm    Post subject: Reply with quote

Het was weer een tijdje stil in dit topic, nu, een paar dagen voor de start van de Croatia Trophy 2011 is het tijd om hier nog eens wat leven in te blazen.

Na het posten van de vorige foto's werd er nog hard doorgewerkt om de wagen in rijdende staat te krijgen tegen de 1ste Manche van de Scorpion Challenge 2011. Daar heeft de wagen 3 dagen moeten werken om proeven uit te zetten, mensen, eten en drinken rond te voeren.

Zoals de mensen het ginds misschien gezien hebben en sommigen het konden afleiden uit de projectnaam "Family Rover" is het grote "specialleke" aan dit project dat het een volwaardige 4-zitter is. Smile

Rondrit over het terrein met een gehandicapt meisje en haar ouders achterin, lachende gezichten overal!


Transilvania Adventure Trophy 2010 DVD Voorstelling op de Scorpion Challenge.


Voor de eerste keer vuil gemaakt...


Polo'kes in (bijna) matchende kleur.


Maar nog geen dak...



Dan maar begonnen aan het dak Smile








Stuurstang bescherming




Tubular Turrets (standaard hoogte!)


Bumpstops verlenging:


Achterste dempersteunen boven en onder aangepast. We hadden de 'oude' versie boven staan:


Vervangen door nieuwe exemplaren.




Onderaan zitten er standaard schoteltjes gelast op de dempersteunen. Veel mensen zijn hier niet van op de hoogte, maar deze schoteltjes zijn vaak de reden voor het afbreken van de onderste stang van de schokdemper. Deze moesten dus weg.








HD Retention plates om de veren op hun plaats te houden


Achterste draagarmen verstevigd en gemonteerd.






Frame bescherming binnenspatbord gemaakt en ruitensproeier plaat gegeven.




Andere kant hetzelfde voor de koppeling en remmen.




Van een bestaand (en veel te zwaar) grondanker een tubular versie gemaakt.




24V Alternator gemonteerd op plaats van de airco-pomp.


Luchtfilterhuis van nen VM paste best qua vorm, maar toch was het wringen om het een plaats te kunnen geven Smile


De bescherming met wat alu plaatjes erin:


Begonnen met wat lampkes te zetten










Spatbordbevestigingen gemaakt om toch niet teveel modder binnen te krijgen.


Dashboard beginnen ontwerpen, cable mess...








Verder gedaan aan het dak...






Winch aangesloten, bediening binnen en buiten gezet




Achterste winch gemonteerd, Superwinch 9000




Bodembescherming begonnen, moet natuurlijk nog een plaat tegen!
Back to top
View user's profile Send private message
uprisedsonofabitch
Genereuze mens


Joined: 01 Sep 2009
Posts: 5644
Location: roeselare

PostPosted: Mon Apr 18, 2011 10:54 pm    Post subject: Reply with quote

ferm !! Shocked
_________________
===> www.cliffhanger.name <===
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 12:04 am    Post subject: Reply with quote

Goed werk, behalve je rock sliders.
Nu heb je twee ankers gemaakt waar mee je gaat vast hangen.
Ik zou de rock sliders maken zodat ze eindigen voor en achter net opt einde van de platte versteviging van de ronde bracket voor de hockey sticks.
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
katman
+1500


Joined: 13 Aug 2009
Posts: 1724
Location: Moerbeek-plage

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 12:29 am    Post subject: Reply with quote

waarom die haken om winch-haak in te hangen zo laag ? uwen co zal steeds in de modder/onder water moeten gaan zoeken , zet die een beetje hoger en uwen co zal u eeuwig dankbaar zijn Wink
voor de rest : ferm gedaan Exclamation
_________________
fuck the rules
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 12:33 am    Post subject: Reply with quote

katman wrote:
waarom die haken om winch-haak in te hangen zo laag ? uwen co zal steeds in de modder/onder water moeten gaan zoeken , zet die een beetje hoger en uwen co zal u eeuwig dankbaar zijn

Klopt, hier zie ik dat die meestal aan een drwas lat in de top van de frontrunner hoop gehangen word.
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 6:29 am    Post subject: Reply with quote

ik ga zelf co zijn in m'n eigen voertuig Smile

Hangen voorlopig nu in de trek/sleep ogen, maar er komen idd nog extra ogen hoger voor de winchhaak. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
bommelaar
+500


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 689
Location: Brasschaat

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 1:40 pm    Post subject: Reply with quote

heel knap!
_________________
If you can't run with the big dogs, stay home!!
Back to top
View user's profile Send private message
Reko
The worst case


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 2526
Location: Beselare

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 5:27 pm    Post subject: Reply with quote

Mooi, maar ge gaat dat ding nooit gekeurd krijgen met die metalen flexibele remleidingen..




Laughing Laughing Laughing
_________________
Onafhankelijke 4x4 bestuurder.
Back to top
View user's profile Send private message
tommeli
+100


Joined: 31 Oct 2010
Posts: 109
Location: okegem ninove

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 8:22 pm    Post subject: Reply with quote

en wrm gaat hij dat nooit gekeurd krijgen me metalen remflexibels Question
bij ons op de rally auto's was het ook allemaal zo en da ging wel!
Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Reko
The worst case


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 2526
Location: Beselare

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 10:54 am    Post subject: Reply with quote

Was uw rallywagen niet afgekeurd voor het verkeer met enkel toelating om wedstrijden te rijden? Wink
_________________
Onafhankelijke 4x4 bestuurder.
Back to top
View user's profile Send private message
tommeli
+100


Joined: 31 Oct 2010
Posts: 109
Location: okegem ninove

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 12:32 pm    Post subject: Reply with quote

rally auto had een roode kaart! verboden voor het verkeer en enkel voor wedstrijden te rijden!!

enkel tussen de verschillende proeven was er toegelaten voor op de openbaare weg te rijden! maar dat was iets van uit de organisatie zelf!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group