Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index Vlaanderen4x4.be Forum
Het ontmoetingspunt voor 4x4 offroad gezinde zielen en meer.
 
  FAQFAQ    SearchSearch    View posts since last visitView posts since last visit    View todays post(s)View todays post(s)    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Motorrevisie Rhino + Setup CT 2011
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Rhino Team VL4x4
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Wed Jan 26, 2011 11:14 pm    Post subject: Reply with quote

Heel simpel, balanceren vermindert risicos, en zeker bij een race wagen.
Als je wilt gaan racen en dan besparen op balanceren ben je verkeerd bezig.
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
wodan
Schijt Admin


Joined: 05 Jan 2008
Posts: 6830
Location: Oost-Vlaanderen (Belgium)

PostPosted: Wed Jan 26, 2011 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

Akkoord, maar je balanceert niet omdat je enkel een nieuwe piston steekt he!
_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
Vlaanderen4x4.be Free Games
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
3-2-2010: Loss of a good friend.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Wed Jan 26, 2011 11:29 pm    Post subject: Reply with quote

wodan wrote:
Akkoord, maar je balanceert niet omdat je enkel een nieuwe piston steekt he!

Toch wel.
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
wodan
Schijt Admin


Joined: 05 Jan 2008
Posts: 6830
Location: Oost-Vlaanderen (Belgium)

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Fredd wrote:
wodan wrote:
Akkoord, maar je balanceert niet omdat je enkel een nieuwe piston steekt he!

Toch wel.
Bij een éécilinder motor? Leg me dat eens uit aub.
_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
Vlaanderen4x4.be Free Games
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
3-2-2010: Loss of a good friend.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
nothing's impossible
+500


Joined: 01 May 2009
Posts: 735
Location: Wichelen

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

Fredd heeft gelijk,
Je krijgt een monocylinder nooit perfect in balans, maar je kan de onbalans wel beperken!

als de zuiger lichter is zou het inderdaad beter zijn om opnieuw te balanceren, temeer omdat je, als het initieel een, een beetje gebalanceerde motor was, contragewicht mag weghalen!
Back to top
View user's profile Send private message
uprisedsonofabitch
Genereuze mens


Joined: 01 Sep 2009
Posts: 5644
Location: roeselare

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 3:09 pm    Post subject: Reply with quote

alletwee zo zot als een deur , bij een 1 cilinder is da nie nodig .. zeker nie bij ene met 4 wielen Wink
_________________
===> www.cliffhanger.name <===
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
smis
+250


Joined: 14 Jan 2008
Posts: 267
Location: Kruishoutem

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 7:14 pm    Post subject: Reply with quote

ik peis dat die piston met een stuk uit ook wat in onbalans was en ze hebben zo ook de ct uit gereden.
Back to top
View user's profile Send private message
brutus
+2000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 5822
Location: Zelzate

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 7:47 pm    Post subject: Reply with quote

smis wrote:
ik peis dat die piston met een stuk uit ook wat in onbalans was en ze hebben zo ook de ct uit gereden.


Laughing +1
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 8:12 pm    Post subject: Reply with quote

uprisedsonofabitch wrote:
alletwee zo zot als een deur , bij een 1 cilinder is da nie nodig.

Ga eens spreken met degene die race bikes bouwen, die zullen je rap zeggen te balanceren.
Quote:
zeker nie bij ene met 4 wielen Wink

En uuuh, wat heeft het aantal wielen nu te zien met een motor correct te bouwen ?
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 8:13 pm    Post subject: Reply with quote

brutus wrote:
smis wrote:
ik peis dat die piston met een stuk uit ook wat in onbalans was en ze hebben zo ook de ct uit gereden.


Laughing +1


Met die redenering kunt ge dan van die niewe piston ook er een stuk uit breken ... Wink
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
christiaan f
+1000


Joined: 22 Jan 2008
Posts: 1114

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 8:20 pm    Post subject: Reply with quote

een 1 cilinder daverd van nature erg hard.

maar zoals al geschreven kan men dit beperken .
in originele toestand zal er een soort van evenwicht zijn tussen gewicht van de zuiger en drijfstang .
en t gewicht t tegengewicht op de krukas.

alles zal wa langer meegaan als ge er lang en hard mee gaat rijden .


christiaan F
Back to top
View user's profile Send private message
christiaan f
+1000


Joined: 22 Jan 2008
Posts: 1114

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 8:24 pm    Post subject: Reply with quote

lang den andere kant , een oude honda XR daverd waanzinnig hard onder vollast .. en die bike's kunnen ongelooflijk veel mishandelingen aan . zelfs lange snelwegritten.
dus zal dit ook niet erg fijn zijn uitgebalanceerd .



maar ze zouden nog harder kunnen gaan moest ze een gebalanceerd draaiend gedeelte hebben Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
uprisedsonofabitch
Genereuze mens


Joined: 01 Sep 2009
Posts: 5644
Location: roeselare

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 9:17 pm    Post subject: Reply with quote

Fredd wrote:
uprisedsonofabitch wrote:
alletwee zo zot als een deur , bij een 1 cilinder is da nie nodig.

Ga eens spreken met degene die race bikes bouwen, die zullen je rap zeggen te balanceren.
Quote:
zeker nie bij ene met 4 wielen Wink

En uuuh, wat heeft het aantal wielen nu te zien met een motor correct te bouwen ?


was graptje fredd zie mijn Wink in mijn post Laughing Wink
_________________
===> www.cliffhanger.name <===
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Dirk VG
+2000


Joined: 19 Mar 2008
Posts: 2956
Location: Plovdiv Bulgarije

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

een motor met grote cilinderinhoud per cilinder davert altijd veel
dat wordt opgevangen door extra gewicht aan de krukas te hangen
dat zorgt ook voor kinetische energie om de kompressie te kunnen voldoen
een 1 cilinder kan nooit veel kracht opbrengen voor een gewicht rond te sleuren en davert dus steeds heel veel
als die snel in toeren moet klimmen dan mag er niet te veel gewicht aanhangen met meer trillngen als gevolg
_________________
People can't figure me out. They can't process me. I don't expect them to
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
nothing's impossible
+500


Joined: 01 May 2009
Posts: 735
Location: Wichelen

PostPosted: Fri Jan 28, 2011 7:09 am    Post subject: Reply with quote

Dirk geeft mooi het dilemma weer waar een motorbouwer mee geconfronteerd wordt!
Back to top
View user's profile Send private message
brutus
+2000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 5822
Location: Zelzate

PostPosted: Sun Jan 30, 2011 2:15 pm    Post subject: Reply with quote

gelukkig heb ik een maat in Canada die een en ander kan versturen want sommige us online shops verschepen niet naar europa

besteld bij BlackRhinoPerformance :

Performance Electric Fuel Pump KIT



High Performance Clutch Kit

Increased low and mid-range torque.
Improved down shifting (back shift).
Less belt slippage.


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
brutus
+2000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 5822
Location: Zelzate

PostPosted: Tue Feb 08, 2011 11:27 pm    Post subject: Reply with quote

piston en krukas onder handen genomen

nog boite, lagers en dichtingen en weer samensteken

vandaag belleke gedaan met BlackRhinoPerformance in California,
mannen gaan mijn wishlist groeperen en verzenden

vrijdag bij Lammens de oem parts bestellen en we kunnen verder Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 12:20 am    Post subject: Reply with quote

brutus wrote:
piston en krukas onder handen genomen

Shocked En niks met de drijfstang gedaan ?
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
brutus
+2000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 5822
Location: Zelzate

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 6:21 am    Post subject: Reply with quote

Fredd wrote:
brutus wrote:
piston en krukas onder handen genomen

Shocked En niks met de drijfstang gedaan ?


alles he fredd Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 7:20 am    Post subject: Reply with quote

brutus wrote:
Fredd wrote:
brutus wrote:
piston en krukas onder handen genomen

Shocked En niks met de drijfstang gedaan ?

alles he fredd Wink

OK dan ... Wink
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
christiaan f
+1000


Joined: 22 Jan 2008
Posts: 1114

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 8:21 pm    Post subject: Reply with quote

en uit curieuzeneuze-tijd , is er gebalanceerd ?
Back to top
View user's profile Send private message
brutus
+2000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 5822
Location: Zelzate

PostPosted: Thu Feb 10, 2011 11:26 pm    Post subject: Reply with quote

das goran zijn afdeling

de boite ook volledige revisie

vandaag dan toch al 2 delen toegekomen




schakelmechanisme vd boite





Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
brutus
+2000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 5822
Location: Zelzate

PostPosted: Fri Feb 11, 2011 11:11 am    Post subject: Reply with quote

vandaag de oem yamaha parts besteld Sad Confused
kostelijk grapke, mijn begroting voor dit jaar is een serieuze misrekening Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
uprisedsonofabitch
Genereuze mens


Joined: 01 Sep 2009
Posts: 5644
Location: roeselare

PostPosted: Fri Feb 11, 2011 11:30 am    Post subject: Reply with quote

mij ni verkeerd begrijpen e nico .. MAAR ..

met al het geld dat je in deze rhino gestoken heb kon je al een ferme machien bouwen ...

maar langs de ene kant begrijp ik je wel .. maar toch .. zit al pakske geld in e .. Embarassed Wink
_________________
===> www.cliffhanger.name <===
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
wodan
Schijt Admin


Joined: 05 Jan 2008
Posts: 6830
Location: Oost-Vlaanderen (Belgium)

PostPosted: Fri Feb 11, 2011 11:31 am    Post subject: Reply with quote

Het is een leerproces he, achteraf is het altijd gemakkelijk...
_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
Vlaanderen4x4.be Free Games
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
3-2-2010: Loss of a good friend.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Rhino Team VL4x4 All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group