Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index Vlaanderen4x4.be Forum
Het ontmoetingspunt voor 4x4 offroad gezinde zielen en meer.
 
  FAQFAQ    SearchSearch    View posts since last visitView posts since last visit    View todays post(s)View todays post(s)    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

7 cm bodylift L200

 
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
flinstone
Newbie


Joined: 15 Mar 2012
Posts: 6
Location: zwalm

PostPosted: Thu Mar 15, 2012 11:07 pm    Post subject: 7 cm bodylift L200 Reply with quote

Mensen ik bezit nu al een 2 jaar een mitsubishi L200. Vorige wagen was een Nissan navara maar helaas is die in friet gereden.

L200 redelijk platjes


navara


De Nissan is dus de reden waarom het niet verstandig is om de standaard banden 205/75/16r erop te laten en te verslijten. Bij nat weer kan je zo aan de drift kampioenschappen meedoen. Razz

Omdat de L200 er niet echt beestig uitziet, heb ik hem nieuwe banden en een lift gegeven. Origineel keek ik uit naar een verenlift.
Na veel zoek en belwerk hadden ze een verenset tussen de 1000 en 1800 Shocked
En dat zou een verhoging van 4cm achteraan opleveren en niets vooraan. Gewoon torsie stangen opdraaien en alles opnieuw laten uitlijnen.

Dan maar een bodylift Idea
Eerst was ik er geen voorstander van, maar toch een betere oplossing.
Internet afgezocht naar een kit en voorbeelden, maar het is precies nog zoveel niet gedaan. Paar setjes op internet te vinden maar besloten om ze zelf te maken.
Uiteindelijk heb je juist inox blokken nodig, wat draadstangen, stukje buis om intercooler te verbinden en langere remleidingen.

-Inox blokken laten draaien, zelfde diameter genomen als de body en chassis steunen, een 7cm hoog. Dit is net genoeg om toch voldoende naar omhoog te gaan maar toch enkel maar de remleidingen te vervangen. Bij een hogere lift moet je de brandstof toevoer, elektrische leidingen, stuurkoppeling en nog veel meer vervangen.



-Remleidingen +7cm kopen.

-Stukje inox buis om de buis van de intercooler te verlengen

- Wat draadstangen M6

Alles bij elkaar een 200 voor 7cm lift van de body

Mensen die details willen weten moeten het maar vragen hoe alles precies gaat. Ik heb redelijk moeten zoeken waar alles vastzit en wat los moet en wat dus niet. Op de foto is de radiator enzo eraf, maar niet nodig achteraf gezien.



Het is dus enkel nodig om de voorste remleidingen, intercooler slang en de handremkabel te verwijderen.

Begin eerst met de laadbak van de wagen, kan ja wat oefenen met het opkrikken en losmaken van de body. Ook belangrijk dat je cm per cm doet en niet de volle 7cm in 1 keer.
Alles is bij mij gedaan met wat dopsleutels, houten balkjes.
Voor de hoofdbody moet er wel wat meer gelet worden op verbindingen en gelijkmatig laten omhoogkomen van de body.

De inox blokken er onder en vastdraaien maar, de remleidingen en intercooler terug aansluiten en het is in orde.
Voor de keuring gelaas wel alles eraf en dan weer erop.
Eerst deed ik er 1.5 dagen over, nu nog een dikke halve dag voor alles in orde te zetten Razz



265/75/16r bf goodrich banden erop en hij staat al beter.

Ondertussen zijn volgende aanpassingen al gedaan:

- Stalen velgen met 285/75/16r Insa turbo special track en spatbord verbreders +6cm


- Langere schakels tussen chassis en bladveren.
- Dubbele uitlaat cherrybomb eronder.
- Coating voor de laadbak
- Bullbar met 4 hella spots


Nu momenteel



Last edited by flinstone on Wed Mar 21, 2012 9:15 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
rocky66
+1500


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 1529
Location: einde beschaving beging van de 4x4wereld

PostPosted: Fri Mar 16, 2012 12:18 am    Post subject: Reply with quote

gij krijgt den inox verniet ?? alu of ertalon werkt ook
_________________
als je alles van te voren weet ga je liggen voor je valt
Back to top
View user's profile Send private message
scorpion
+1000


Joined: 11 Jan 2008
Posts: 1397
Location: messelbroek

PostPosted: Fri Mar 16, 2012 10:14 pm    Post subject: Reply with quote

daarmee zal hem zeker niet beter op de baan rijden veronderstel ik dan.
_________________
don't forget to boogie
Back to top
View user's profile Send private message
flinstone
Newbie


Joined: 15 Mar 2012
Posts: 6
Location: zwalm

PostPosted: Tue Mar 20, 2012 9:31 pm    Post subject: Reply with quote

scorpion wrote:
daarmee zal hem zeker niet beter op de baan rijden veronderstel ik dan.


Op de baan gaat hij idd ook niet beter. Maar in het veld perfect.
Achteraf gezien zijn ze iets te groot en te grof profiel voor elke dag onder te liggen.
Daarom sinds vandaag 235/85/16r blackstars ipv 285/75/19.
In het veld nog niet getest maar op de baan al veel aangenamer.
Back to top
View user's profile Send private message
wodan
Schijt Admin


Joined: 05 Jan 2008
Posts: 6812
Location: Oost-Vlaanderen (Belgium)

PostPosted: Tue Mar 20, 2012 9:44 pm    Post subject: Reply with quote

Zo een bodylift is wel niet technische keuring compatibel, maar dat zal je al wel weten denk ik Wink

Hartelijk welkom trouwens hier op VL4x4 flinstone, waar veel mag en niets echt moet Wink

Blijkbaar heb je al ontdekt dat op bandjes besparen geen echt veilige optie is,
zeker al niet met een pickup.

Uw streek leent zich uitermate in eens een veld wegje doen, dus geniet ervan.
_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
Vlaanderen4x4.be Free Games
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
3-2-2010: Loss of a good friend.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
flinstone
Newbie


Joined: 15 Mar 2012
Posts: 6
Location: zwalm

PostPosted: Wed Mar 21, 2012 7:03 pm    Post subject: Reply with quote

wodan wrote:
Zo een bodylift is wel niet technische keuring compatibel, maar dat zal je al wel weten denk ik Wink

Hartelijk welkom trouwens hier op VL4x4 flinstone, waar veel mag en niets echt moet Wink

Blijkbaar heb je al ontdekt dat op bandjes besparen geen echt veilige optie is,
zeker al niet met een pickup.

Uw streek leent zich uitermate in eens een veld wegje doen, dus geniet ervan.


Ik heb een poging ondernomen om met de bodylift naar de keuring te gaan.
Maar er zaten 205/75/16 fabrieksbanden onder en die wiekassen vielen wat ruim uit. Confused
Daarom in de keuring van Brakel al niet proberen. Wel een voorlopige keuring die 3maand geldig was, dus opt gemak alles kunnen aanpassen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mitsubishi L 200
+175


Joined: 12 Oct 2011
Posts: 191
Location: Zomergem

PostPosted: Wed Mar 21, 2012 7:11 pm    Post subject: Reply with quote

Blij nog eens een L200 eigenaar te zien! Smile

Tevreden van je L200? Of was je tevredener van je Navara?

Die bodylift ziet er goed uit eh.

Hoe zit het qua verbruik met je banden?
_________________
If The Mud Ain't Flyin You Ain't Tryin
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
flinstone
Newbie


Joined: 15 Mar 2012
Posts: 6
Location: zwalm

PostPosted: Fri Mar 23, 2012 6:21 pm    Post subject: Reply with quote

Mitsubishi L 200 wrote:
Blij nog eens een L200 eigenaar te zien! Smile

Tevreden van je L200? Of was je tevredener van je Navara?

Die bodylift ziet er goed uit eh.

Hoe zit het qua verbruik met je banden?


ja ik ben wel tevereden met mijn L200, mag wel wat meer pk hebben maja Laughing

de banden, ja nu met iets smaller en kleiner hoop ik wat minder te verbruiken. Ik doe altijd korte afstanden, en ik denk dat ik toch aan iets van 13-14l/100km zit
Back to top
View user's profile Send private message
Mitsubishi L 200
+175


Joined: 12 Oct 2011
Posts: 191
Location: Zomergem

PostPosted: Sat Mar 24, 2012 12:12 pm    Post subject: Reply with quote

flinstone wrote:
Mitsubishi L 200 wrote:
Blij nog eens een L200 eigenaar te zien! Smile

Tevreden van je L200? Of was je tevredener van je Navara?

Die bodylift ziet er goed uit eh.

Hoe zit het qua verbruik met je banden?


ja ik ben wel tevereden met mijn L200, mag wel wat meer pk hebben maja Laughing

de banden, ja nu met iets smaller en kleiner hoop ik wat minder te verbruiken. Ik doe altijd korte afstanden, en ik denk dat ik toch aan iets van 13-14l/100km zit


Achja, ik heb genoeg aan mijn pk's... Al mag het inderdaad altijd wat meer zijn Razz Ach, hetzelfde of die van mij dus, ook +- 14l/100km.
_________________
If The Mud Ain't Flyin You Ain't Tryin
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group