Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index Vlaanderen4x4.be Forum
Het ontmoetingspunt voor 4x4 offroad gezinde zielen en meer.
 
  FAQFAQ    SearchSearch    View posts since last visitView posts since last visit    View todays post(s)View todays post(s)    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Amazing creations ...

 
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Thu Jun 07, 2012 3:49 pm    Post subject: Amazing creations ... Reply with quote

Wat deze Randy Grubb creeert is gewoon ongelooflijk.
Zulke dingen bouwen is altijd mn droom geweest.

The Blastolene Story - The Decoliner. Half GMC RV, half creative genius by master craftsman Randy Grubb.




Meer info en de andere creaties at http://www.blastolene.com/Blastolene_Cars.htm


















_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
Reko
The worst case


Joined: 17 Jan 2008
Posts: 2526
Location: Beselare

PostPosted: Thu Jun 07, 2012 5:33 pm    Post subject: Reply with quote

Tis ietske "te" voor mij...
_________________
Onafhankelijke 4x4 bestuurder.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter H
+1500


Joined: 13 Jan 2008
Posts: 1547
Location: Huirtuit, ultiem feestdorp....

PostPosted: Thu Jun 07, 2012 6:03 pm    Post subject: Reply with quote

Beetje veel naar Jules Verne gekeken? Praktische waarde vind ik minder, maar esthetisch is het fantastisch!!!
_________________
SUZUKI4x4, NOT SAFE, NOT CLEAN, NOT COOL, JUST FUN!!!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Thu Jun 07, 2012 6:37 pm    Post subject: Reply with quote

Peter H wrote:
Beetje veel naar Jules Verne gekeken ?

Ik heb de ganse serie van de boeken van Jules Verne ... Laughing
Quote:
Praktische waarde vind ik minder, maar esthetisch is het fantastisch!!!

Welke practische waarde heeft een van Gogh of een Picasso of een Mona Lisa ?
Geen enkele, maar het is art.
En dat is wat ik deze werken ook noem.
Alleen al het idee hebben, en dan de uitwerking er van, dat zou jij zeker moeten begrijpen gezien je ook prachtwerk levert.

En toch kan zn DecoLiner practisch zijn.
Als je de film bekijkt, dan hoor je op het einde de vergelijking met de Wienermobile, zie fotos onderaan.
Deze is in Belgie wel niet bekent, maar is in de US een advertising icon, en zulk gebruik zou voor de DecoLiner ideaal kunnen zijn, en dus veel $$$ kunnen opbrengen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wienermobile



De laatste rijd hier in de streek soms rond.


_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
Kenn13
+500


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 580
Location: Ekeren (Antwerpen)

PostPosted: Thu Jun 07, 2012 7:23 pm    Post subject: Reply with quote

kvind da wel knap gedaan! super!
_________________
Don't Panic I'Ve Done This Shit Before...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Peter H
+1500


Joined: 13 Jan 2008
Posts: 1547
Location: Huirtuit, ultiem feestdorp....

PostPosted: Thu Jun 07, 2012 9:21 pm    Post subject: Reply with quote

Die worstenauto's zijn ook prachtig, zeker de eerste als je bedenkt dat die dateert van 1952. Toen was er nog geen sprake van kunststoffen en fiberglass. Die moet helemaal uit metaal zijn denk ik. Als je dan ziet hoe strak die panelen zijn. Dat is vakmanschap.
_________________
SUZUKI4x4, NOT SAFE, NOT CLEAN, NOT COOL, JUST FUN!!!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Fri Jun 08, 2012 12:05 am    Post subject: Reply with quote

Peter H wrote:
....dateert van 1952. Toen was er nog geen sprake van kunststoffen en fiberglass. Die moet helemaal uit metaal zijn denk ik.

Eerste productie Corvette was 1953 en volledige carroserie was fiberglass.
Eerste Wienermobile was ook gebouwd uit fiberglass.
Quote:
Als je dan ziet hoe strak die panelen zijn. Dat is vakmanschap.

Heb je de film gezien int begin van dit topic ?
Waar je ziet dat er met een english wheel gewerkt word en hoe men de groeven maakt in een sheet alu of ijzer ?
Ergens zijn dat van die verdwijnende kennis die men zich zelf moet aanleren.
Ik heb mn eerste english wheel gekocht in begin 1980s, en dat was na het zien hoe men een voor vleugel van een XK120 kan maken van een vlakke plaat.
Dat zal ik wel nooit kunnen , maar gewoon het proberen iets te leren is fantastisch.
Zo heb ik door de jaren steeds geweigerd om met ijzer mastic of bondo te werken aan een metalen wagen, dus alleen met lood werken.
En dat kan ik nu.
Zover dat ik voor mn eigen wagens alleen maar lood gebruik en nooit mastic.
In tegenwoordig systeem is het natuurlijk niet kost efficient, maar het is wel kwaliteit efficient.
Ik moet eens de fotos inscannen van hoe we met carroserie Rooselaer, Roland nu ook RIP, indertijd mn 911 Turbo looks maakten van een smalle SC 911.
Genbruik van de originele Porsche verbreding stukken, punt lassen, lood, plamuur verf, grond verf, lak.
Spijtig genoeg is deze manier van werken volledig onbetaalbaar geworden, zeker als de verzekering moet betalen.
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
Dirk VG
+2000


Joined: 19 Mar 2008
Posts: 2956
Location: Plovdiv Bulgarije

PostPosted: Fri Jun 08, 2012 7:15 am    Post subject: Reply with quote

Fredd wrote:
Peter H wrote:
....dateert van 1952. Toen was er nog geen sprake van kunststoffen en fiberglass. Die moet helemaal uit metaal zijn denk ik.

Eerste productie Corvette was 1953 en volledige carroserie was fiberglass.
Eerste Wienermobile was ook gebouwd uit fiberglass.
Quote:
Als je dan ziet hoe strak die panelen zijn. Dat is vakmanschap.

Heb je de film gezien int begin van dit topic ?
Waar je ziet dat er met een english wheel gewerkt word en hoe men de groeven maakt in een sheet alu of ijzer ?
Ergens zijn dat van die verdwijnende kennis die men zich zelf moet aanleren.
Ik heb mn eerste english wheel gekocht in begin 1980s, en dat was na het zien hoe men een voor vleugel van een XK120 kan maken van een vlakke plaat.
Dat zal ik wel nooit kunnen , maar gewoon het proberen iets te leren is fantastisch.
Zo heb ik door de jaren steeds geweigerd om met ijzer mastic of bondo te werken aan een metalen wagen, dus alleen met lood werken.
En dat kan ik nu.
Zover dat ik voor mn eigen wagens alleen maar lood gebruik en nooit mastic.
In tegenwoordig systeem is het natuurlijk niet kost efficient, maar het is wel kwaliteit efficient.
Ik moet eens de fotos inscannen van hoe we met carroserie Rooselaer, Roland nu ook RIP, indertijd mn 911 Turbo looks maakten van een smalle SC 911.
Genbruik van de originele Porsche verbreding stukken, punt lassen, lood, plamuur verf, grond verf, lak.
Spijtig genoeg is deze manier van werken volledig onbetaalbaar geworden, zeker als de verzekering moet betalen.


wij maken hier dus dagelijks art ?

Ik ben er maar half met akkoord. Het is ook een kunst om iets te maken met verstand zonder zomaar wat rommel aan alkaar te hangen met polyester (cfr den uitleg van lood) het moet goed gedaan zijn. De Mona Lisa zijn geen Mona Lisa zijn indien de verf nu vergeeld zou zijn.
_________________
People can't figure me out. They can't process me. I don't expect them to
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Peter H
+1500


Joined: 13 Jan 2008
Posts: 1547
Location: Huirtuit, ultiem feestdorp....

PostPosted: Fri Jun 08, 2012 4:36 pm    Post subject: Reply with quote

Ik volg op Discovery channel de reeks 'American hotrod' over het bedrijf van wijlen Boyd Coddington. Hij had toen een oudere man in dienst (Roy) voor het plaatwerk. Die deed ook alles met het Engels wiel, de hamer en lood. Een echte kunstenaar met ijzer... De man is gestorven tijdens de opnames van de reeks.
_________________
SUZUKI4x4, NOT SAFE, NOT CLEAN, NOT COOL, JUST FUN!!!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group