Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index Vlaanderen4x4.be Forum
Het ontmoetingspunt voor 4x4 offroad gezinde zielen en meer.
 
  FAQFAQ    SearchSearch    View posts since last visitView posts since last visit    View todays post(s)View todays post(s)    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Terrano I

 
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
capo_vendetta
+250


Joined: 26 Nov 2011
Posts: 486
Location: Waregem

PostPosted: Wed May 09, 2012 9:43 pm    Post subject: Terrano I Reply with quote

ik begrijp er wel geen fluit van maar lijkt me wel tof om es te proberen

http://foros.el4x4.com/viewtopic.php?f=24&t=18381&st=0&sk=t&sd=a&start=200
Back to top
View user's profile Send private message
capo_vendetta
+250


Joined: 26 Nov 2011
Posts: 486
Location: Waregem

PostPosted: Wed May 09, 2012 9:48 pm    Post subject: Reply with quote

Ombouw naar spiralen vooraan, is dit veel werk?
Back to top
View user's profile Send private message
NISSAN4X4
+1000


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 1376
Location: Sint-Gillis-Waas www.garagedewitte.be www.4x4parts.be

PostPosted: Wed May 09, 2012 10:33 pm    Post subject: Reply with quote

capo_vendetta wrote:
Ombouw naar spiralen vooraan, is dit veel werk?


Dan is je terrano niet meer te stoppen.

Heb er jaren van gedroomd dit te doen, maar is er nooit van gekomen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
capo_vendetta
+250


Joined: 26 Nov 2011
Posts: 486
Location: Waregem

PostPosted: Thu May 10, 2012 4:53 pm    Post subject: Reply with quote

ik denk hier ook aan, die torsieveren zijn beperkt qua hoogte.

enkel de power ontbreekt hem 'n beetje Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
NISSAN4X4
+1000


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 1376
Location: Sint-Gillis-Waas www.garagedewitte.be www.4x4parts.be

PostPosted: Thu May 10, 2012 5:39 pm    Post subject: Reply with quote

capo_vendetta wrote:
ik denk hier ook aan, die torsieveren zijn beperkt qua hoogte.

enkel de power ontbreekt hem 'n beetje Crying or Very sad


Power hebt ge niet nodig.

EGR klep weg, uitlaat vanaf turbo met grote diameter, eventueel I/C.

En dan gaat zo'n terrano als een speer.

Ik heb jaren met dit type op 33" gereden, eerst BF MUD, daarna Simex Jungle Trekkers.

Nooit power tekort gehad, en die Simexen konden nochtans goed bijten hoor:)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
capo_vendetta
+250


Joined: 26 Nov 2011
Posts: 486
Location: Waregem

PostPosted: Mon May 14, 2012 10:46 pm    Post subject: Reply with quote

great!

beginnen met egr uit te schakelen. wist niet dat deze eentje had...

ben ook a h kijken voor IC, heb er eentje gevonden
Back to top
View user's profile Send private message
capo_vendetta
+250


Joined: 26 Nov 2011
Posts: 486
Location: Waregem

PostPosted: Mon May 21, 2012 8:28 am    Post subject: Reply with quote

welke uitlaat heb je dan gestoken?
Back to top
View user's profile Send private message
capo_vendetta
+250


Joined: 26 Nov 2011
Posts: 486
Location: Waregem

PostPosted: Mon Aug 06, 2012 8:47 pm    Post subject: Reply with quote

IC gevonden, nu kijken voor nieuw inlaatstuk en leidingen.
Back to top
View user's profile Send private message
capo_vendetta
+250


Joined: 26 Nov 2011
Posts: 486
Location: Waregem

PostPosted: Sun Dec 16, 2012 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

Dit ff tegen gekomen op het www

You realy need to install a boost controller, and tee it into the pipe from turbo to wastegate actuator.
The factory boost setting is set at 10 psi, they will run easily between 14 and 18 psi. watch exhaust gas temps above 18 psi.
Junk the inlet manifold, fit the later TDI manifold without egr valve and throttle body, and use the TDI intercooler.
Not totally familiar with the earlier 2.7TD What pump does it have fitted?
If its Bosch or Kiki/Zexsel, there should be a screw with locknut at the back above where the injectior pipes come out, undo the metal seal, back off the locknut and screw in the screw, half a turn at a time, road testing after each turn, screw it in too much and you wont be able to see behind for black smoke when accelerating hard.
with that done you will need to get a bigger bore exhaust to get the gasses away quicker

Wat bedoelen ze met 'n boost controller?

Iemand die weet of de inlaat exact dezelfde is als van terr 2?
Back to top
View user's profile Send private message
zjuul
+50


Joined: 08 Jan 2012
Posts: 79
Location: Anzegem

PostPosted: Mon Dec 17, 2012 1:44 pm    Post subject: Reply with quote

boost contoller is als ik me niet vergis een soort van ventiel die tussen de slang van de bediening van de turbo wastegate zit. als de turbodruk te hoog word zorgt de druk langs deze slang er voor dat de wadtegate opent. een boostcontroller is dan een ventiel die tussen deze slang gemonteerd zit en waar je zelf (vanuit de cabine) kan regelen bij welke druk de wastegate opent. op deze manier kan je dus kiezen hoe hoog je eindruk van de turbo word (bij welke druk de wastegate opent). kan wel een erg gevaarlijk speeltje zijn denk ik dan! sowieso zoek je grenzen op en zal je culasse wel een keer knallen...
[img]http://www.soarerworld.com/forum/attachment.php?attachmentid=15917&d=1242160310[/img]
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Aanpassingen / verbouwingen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group