Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index Vlaanderen4x4.be Forum
Het ontmoetingspunt voor 4x4 offroad gezinde zielen en meer.
 
  FAQFAQ    SearchSearch    View posts since last visitView posts since last visit    View todays post(s)View todays post(s)    MemberlistMemberlist    UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Team Rage Rover
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Teams
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 4:08 pm    Post subject: Team Rage Rover Reply with quote

Een nieuw team op 4x4 gebied is geboren!

Team Rage Rover

Na reeds enkele jaren regelmatig samen te rijden en te sleutelen (hij meestal aan mijne auto, ik aan zijne PC) hebben Manu_RR en Maxweasel de handen in elkaar geslaan. Aangezien we ondertussen al bijna een jaar aan het speculeren waren om toch eens samen een 4x4 verlof te plannen is het er nu opeens sneller van gekomen dan verwacht.

Met de quasi meteen volzette inschrijvingen van de Istra Challenge werd het duidelijk dat we niet bij de pakken gingen moeten blijven zitten, want dan zou het er nooit van komen. Dus werd er beslist om een voertuig klaar te stomen voor de komende editie (2008) van de Transilvania Adventure Trophy (http://www.transilvania-trophy.com).

Als basis voor ons wedstrijdvoertuig zijn we vertrokken vanuit onze voorliefde voor het merk Land Rover, en dan nog specifieker, de Range Rover Classic!
Als teamnaam hebben we besloten om uiteindelijk toch de Bunny Saga niet te vervolgen maar om voor een net iets beter klinkend "Team Rage Rover" te gaan.


Er werd een wagen aangekocht:





En de werken werden aangevangen:

Beetje hoger zetten:



Voorlopig ander kleureke erop:



Demontage van carrosserie onderdelen voor grondiger opmaak werken:



De radiator werd vervangen door een nieuw en niet lekkend exemplaar:


En er werd reeds gestart met het weghalen van de rotte dorpels en het vervangen van deze door steviger exemplaren:





Voor wie ons als team wil opvolgen of snel op hoogte wil blijven van de werken kan ik enkel maar aanraden om http://www.rage-rover.be in uw favorieten te zetten!

Greetz,
Manu & Ben
Team Rage Rover
Back to top
View user's profile Send private message
brutus
+2000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 5822
Location: Zelzate

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 4:14 pm    Post subject: Reply with quote

succes Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rangergirl
+250


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 313
Location: op de boerebuiten

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 4:19 pm    Post subject: Reply with quote

veel succes en vooral veel plezier!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Escape
+500


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 744
Location: Leuven

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 4:26 pm    Post subject: Reply with quote

Best of luck!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
k
Slecht Karakter


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 1989
Location: neffenalle

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 4:34 pm    Post subject: Reply with quote

TR staat al efkes in mijn favorieten Wink

me nen RRCV8 naar transilvania Shocked
zoude da wel doen Question


@ Manu, die SAT-kes, hoe hoog zijn die?
zien er redelijk goe uit moek zeggen
_________________
Tn prdu, jhami s rcbro

as the aussies say:"if you want to go to the outback, take a Landrover.... but if you want to go there and get back, take a Landcruiser"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vae Victus
+750


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 786
Location: in menne luie zetel :-)

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 4:47 pm    Post subject: Reply with quote

very nice, veel succes!
_________________
De Finn is een flinke fent!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oldie4x4
+175


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 203
Location: Kumtich

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 5:03 pm    Post subject: Reply with quote

chique, veel succes...
Back to top
View user's profile Send private message
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 5:05 pm    Post subject: Reply with quote

Merci all!!!

@K: Die SAT'kes zijn de 7.50R16's, een goeie 80cm hoog. We zitten momenteel nog met een aantal types in onze kop, maar de SAT's zullen zeker ook getest worden en zijn op dit ogenblik denk ik grootste kanshebber.

Op de te testen lijst:
- Firestone SAT 7.50R16
- Silverstone MT-117 280/85-16
- Silverstone MT-117 Xtreme 33x9,5-16
- Simex Jungle Trekker 34X10,5-15


Concrete planning:
Ten laatste 7 maart 2008 zal de wagen ingeschreven, gekeurd en verzekerd moeten zijn.
Hiervoor zullen er nog werken worden uitgevoerd aan het chassis, alle ophangingsbussen vernieuwd worden, nieuwe remleidingen, etc...


Na de keuring zal de wagen dan aan een aantal grondige testen onderworpen worden (lange afstand, hele dag op terrein, etc...) om een zicht te krijgen op de nog uit te voeren werken, de wagen leren aan te voelen en vooral ook het verbruik een beetje te berekenen.
Er komt een 140L tank achterin, culasse gaat er nog af, andere nokkenas (die van een 3.9) erin, etc...

Ten laatste half mei zal de wagen moeten klaarstaan zoals hij naar Roemeni zal vertrekken, dit om ons nog een goeie maand de tijd te geven om de wagen in het laatste stadium ook uit te testen.
Back to top
View user's profile Send private message
k
Slecht Karakter


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 1989
Location: neffenalle

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 5:08 pm    Post subject: Reply with quote

7.5/16 ziet er goe uit
groter moet eigenlijk ni
das ne kleinen 33er allez

140L naft in uwen bak
zeg, dan kunde voor uw teammaats een jerrycanneke diesel meepakken Laughing
_________________
Tn prdu, jhami s rcbro

as the aussies say:"if you want to go to the outback, take a Landrover.... but if you want to go there and get back, take a Landcruiser"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 5:21 pm    Post subject: Reply with quote

is idd nen kleine 33er, of nen grote 32er.

Vinden persoonlijk ook dat het er best goed uitziet zo. Op de eerste foto's (die van de verhoging o.a.) stonden er mudmaxen onder in 33", dat was anders ook wel best schoon en denk ik nog haalbaar. Tzal vooral testen worden en een beetje een gulden middenweg vinden tussen 1) groot genoeg, 2) aggresief genoeg en 3) niet te aggresief Twisted Evil

Die 140L moet normaal zeker voldoen, en zal denk ik niet altijd vol moeten zijn. Hoewel we toch rekenen op offroad tussen 30 en 40L/100km.

We zullen es zien als we nog ergens plek hebben voor een jerrycanneke, als ons teammates dan ons reservewielen meepakken moet da zeker lukken. Cool
Back to top
View user's profile Send private message
sixshooter
+1500


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 1869

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 5:33 pm    Post subject: Reply with quote

Groter als 33" zou ik persoonlijk niet gaan, aandrijving moet dan teveel krachten verwerken.
Als ge daarachter zit, dan lijkt het me beter om een keer meer te winchen dan om stukken te rijden.
Guyanekes geen optie ?
Back to top
View user's profile Send private message
k
Slecht Karakter


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 1989
Location: neffenalle

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 5:33 pm    Post subject: Reply with quote

SAT is wss lichter dan de anderen
7.5/16, da's net iets hoger dan de blackstars waarmee ik in 2006 TAT gereden heb
Mudmax wss redelijk veel zwaarder en misschien ietske te agresief?
_________________
Tn prdu, jhami s rcbro

as the aussies say:"if you want to go to the outback, take a Landrover.... but if you want to go there and get back, take a Landcruiser"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 6:04 pm    Post subject: Reply with quote

Idd, groter dan 33" zal waarschijnlijk niets worden, zeker niet met de standaard aandrijflijn.

De Silverstone MT-117 Extreme zouden wel eens heel goed kunnen meevallen in 33*9.5*16. Zouden qua gewicht enorm meevallen, redelijk wat zijdelingse grip, alleen het profiel op zich hebben we wat schrik voor. Als we eventueel eens met nen mudmax of dergelijke kunnen degelijk testen, zal het met die Silverstone's zeker en vast goed komen.

Maar daarom ook dat de testen zullen gebeuren, we gaan niets beslissen op basis van speculaties. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
stiletto
+1000


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 1351
Location: Walhalla

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 6:52 pm    Post subject: Reply with quote

das een schoone start voor het TAT avontuur Shocked
_________________
"wij gaan hier ni winche"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
k
Slecht Karakter


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 1989
Location: neffenalle

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 7:47 pm    Post subject: Reply with quote

boah,

ik ken nen halve gare die daar ooit me ne standaard Toy naar ginder gereden is en nog teruggeraakt i smet den overschot ook Laughing

enig probleem met de Rage Rover, der zitten stukken van de Spooky Range op Confused

Laughing Laughing
_________________
Tn prdu, jhami s rcbro

as the aussies say:"if you want to go to the outback, take a Landrover.... but if you want to go there and get back, take a Landcruiser"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MDG
+500


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 679

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 8:01 pm    Post subject: Reply with quote

knap werk door de mekano van dienst Wink
succes met het Team Cool
Back to top
View user's profile Send private message
k
Slecht Karakter


Joined: 09 Jan 2008
Posts: 1989
Location: neffenalle

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 8:04 pm    Post subject: Reply with quote

Manu, volgens Gregg kan daar zeker ne meter af vanachter
of de tank er dan nog inpast Question
_________________
Tn prdu, jhami s rcbro

as the aussies say:"if you want to go to the outback, take a Landrover.... but if you want to go there and get back, take a Landcruiser"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 8:08 pm    Post subject: Reply with quote

Maxweasel wrote:
andere nokkenas (die van een 3.9) erin, etc...


Wat is "andere nokkenas" ?

Is dat een nieuwe of een occasie ?
Als je bedoelt occasie, dan zeg ik NOOIT DOEN want dan plant je al de volgende panne in de motor.

Als je bedoelt een nieuwe, ga dan zeker niet voor een OEM LR 3.9 as.
Zelf als die beter is dan die voor de 3.5, het is nog steeds een comprommis, en de prijs van LR is veel te duur.

Ik gebruik voor torque motors steeds de Crowen 50229, maar die is in Europe niet te vinden.
Daarom contact Chris van RPi en koop ven hem een vergelijkbare Piper nokkenas.
Beter en goeikoper dan die LR 3.9 nokkenas.
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
manu_rr
+500


Joined: 21 Jan 2008
Posts: 594
Location: alken

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 8:34 pm    Post subject: Reply with quote

fredd wrote:
Maxweasel wrote:
andere nokkenas (die van een 3.9) erin, etc...


Wat is "andere nokkenas" ?

Is dat een nieuwe of een occasie ?
Als je bedoelt occasie, dan zeg ik NOOIT DOEN want dan plant je al de volgende panne in de motor.

Als je bedoelt een nieuwe, ga dan zeker niet voor een OEM LR 3.9 as.
Zelf als die beter is dan die voor de 3.5, het is nog steeds een comprommis, en de prijs van LR is veel te duur.

Ik gebruik voor torque motors steeds de Crowen 50229, maar die is in Europe niet te vinden.
Daarom contact Chris van RPi en koop ven hem een vergelijkbare Piper nokkenas.
Beter en goeikoper dan die LR 3.9 nokkenas.


alvast bedankt voor de positieve reacties
@ rangergirll hebt ge misschien een stel blackstarkes voor ons ne keer te laten testen Wink
@ fredd waar is die chris te vinden en een gedacht van prijs?die crowen kunde da niet op de post steken Laughing
_________________
RRC for life
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
sixshooter
+1500


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 1869

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 8:45 pm    Post subject: Reply with quote

manu_rr wrote:

@ fredd waar is die chris te vinden en een gedacht van prijs?

Effe Googlen

http://www.v8engines.com/

http://www.rpiv8.com/engine-6a.htm
Back to top
View user's profile Send private message
Fredd
Vaste waarde


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 5732
Location: Alabama, USA

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 9:29 pm    Post subject: Reply with quote

sixshooter wrote:
manu_rr wrote:

@ fredd waar is die chris te vinden en een gedacht van prijs?

Effe Googlen
http://www.v8engines.com/
http://www.rpiv8.com/engine-6a.htm


Six,
Thanks voor de snelle service. Wink

manu-rr,
De onderste link die Six geeft is de beste met alle info op die je nodig hebt.
Neem gerust ciontact op met Chris, hij zal al je antwoorden beantwoorden en zn Piper cams zijn van het betse die je kan vinden.
Niet nodig om Crowers van hier te sturen naar Belgie, kost je alleen maar meer aan verscheping.
_________________
Please support :
www.pawsandstripes.org
www.shadowwarriorsproject.org
www.woundedwarriorproject.org
Back to top
View user's profile Send private message
Maxweasel
+1000


Joined: 06 Jan 2008
Posts: 1284

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 9:37 pm    Post subject: Reply with quote

fredd wrote:
Maxweasel wrote:
andere nokkenas (die van een 3.9) erin, etc...


Wat is "andere nokkenas" ?

Is dat een nieuwe of een occasie ?
Als je bedoelt occasie, dan zeg ik NOOIT DOEN want dan plant je al de volgende panne in de motor.

Als je bedoelt een nieuwe, ga dan zeker niet voor een OEM LR 3.9 as.
Zelf als die beter is dan die voor de 3.5, het is nog steeds een comprommis, en de prijs van LR is veel te duur.

Ik gebruik voor torque motors steeds de Crowen 50229, maar die is in Europe niet te vinden.
Daarom contact Chris van RPi en koop ven hem een vergelijkbare Piper nokkenas.
Beter en goeikoper dan die LR 3.9 nokkenas.


Bedoeling was alleszins om een "andere" erin te steken, dus nieuwe, en niet meer van een 3.5 omdat er naar ik/we gehoord hadden je voor niet al te veel geld wel beters kan vinden dan de originele 3.5 Smile

Was er ook vrijwel zeker van dat jij hier wel de betere, zij het niet de beste raad in kon geven. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
eljeppos
+100


Joined: 08 Jan 2008
Posts: 146
Location: nieuwrode/leuven

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 9:48 pm    Post subject: Reply with quote

manu_rr wrote:
fredd wrote:
Maxweasel wrote:
andere nokkenas (die van een 3.9) erin, etc...


Wat is "andere nokkenas" ?

Is dat een nieuwe of een occasie ?
Als je bedoelt occasie, dan zeg ik NOOIT DOEN want dan plant je al de volgende panne in de motor.

Als je bedoelt een nieuwe, ga dan zeker niet voor een OEM LR 3.9 as.
Zelf als die beter is dan die voor de 3.5, het is nog steeds een comprommis, en de prijs van LR is veel te duur.

Ik gebruik voor torque motors steeds de Crowen 50229, maar die is in Europe niet te vinden.
Daarom contact Chris van RPi en koop ven hem een vergelijkbare Piper nokkenas.
Beter en goeikoper dan die LR 3.9 nokkenas.


alvast bedankt voor de positieve reacties
@ rangergirll hebt ge misschien een stel blackstarkes voor ons ne keer te laten testen Wink
@ fredd waar is die chris te vinden en een gedacht van prijs?die crowen kunde da niet op de post steken Laughing


Ik heb nog een set mud max'en die binnekort als reserve moeten dienen. als je wil mag je die altijd lenen (om te testen)
ze staan op een 16"/7" velg op mijn V8 dus mss past de velg zelfs.
de band zelf is 33/12.5/16 maar door de smalle velg kom ik nog niet aan 11.5" breed.

ps: er is een nieuwe mud max uitgebracht met profiel op de zijkant van de band!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
manu_rr
+500


Joined: 21 Jan 2008
Posts: 594
Location: alken

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

dorpels zitten er ondertussen alle twee onder
en de deuren zitten terug op hun plaats. volgende opdracht de voorste binnenspatborden oplassen maar da zal niet zo heel veel tijd in beslag nemen want die gaan er uiteindelijk toch af. is nu enkel voor zijn eerste keuring.
_________________
RRC for life
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Boesie
+500


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 605

PostPosted: Thu Feb 21, 2008 12:03 am    Post subject: Reply with quote

Schoon projectje mannen, dat schiet precies goed op, niet teveel stukken rijden op den TAT en dan kunde daarna direct voort "oefenen" op de Loveno Patrol Very Happy Very Happy Very Happy

Zeg gade de "Loveno Trailer" gebruiken om naar daar te sporen? Mag ik dan bepalen wie de co wordt? Cool Laughing Laughing Laughing

@ Maxweasel: ge kunt anders altijd eens zien om die nokkenas via ne container mee te laten komen met de pokerstuff h?
_________________
"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident." - Schopenhauer
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Vlaanderen4x4.be Forum Forum Index -> Teams All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group