Motor-fiets of vélo?

Alles wat over twee wielen gaat, MTB, Crossmoto's enz.
Peter R.
Voila, 't is weg.

Post by Peter R. »

Dirk VG wrote:voos = dat het er niet uit ziet, lelijk dus
maar altijd respect voor het werk
Kewl :thumb:
Suppörter van Amörtisseur !

Blackie I : The Brick (Sold)
Blackie II : Elsa
Blackie III : Lemmy (Boss 379)
Blackie IV : PzKpfw CXXVI
Blackie V : Cancelled.
Whitey One : Winter's Coming

Dirk VG
+2000

Post by Dirk VG »

Peter R. wrote:
Dirk VG wrote:voos = dat het er niet uit ziet, lelijk dus
maar altijd respect voor het werk
Kewl :thumb:
sympathieke reactie :cheers:
People can't figure me out. They can't process me. I don't expect them to

Reko
The worst case

Post by Reko »

OOOOoooooooohhhhh.. Hoe mooi.... :lol:
Onafhankelijke 4x4 bestuurder.

eL Tee
+500

Post by eL Tee »

Dirk VG wrote:sympathieke reactie :cheers:
Peterrrrrrrrrrrrrrrrrr zal een zwak moment gehad hebben... :lol:

Reko
The worst case

Post by Reko »

PeterR eeft een toy gekocht.. Zwakke momenten bij de vleet daar... :?
Onafhankelijke 4x4 bestuurder.

Peter R.
Voila, 't is weg.

Post by Peter R. »

Reko wrote:PeterR eeft een toy gekocht.. Zwakke momenten bij de vleet daar... :?
Ik vond het niet slim om 100K Euro neer te leggen voor iets met een Citroën motor. Een motor die ze trouwens zelf NIET gebruiken.

brutus
+2000

Post by brutus »

Peter R. wrote:
Reko wrote:PeterR eeft een toy gekocht.. Zwakke momenten bij de vleet daar... :?
Ik vond het niet slim om 100K Euro neer te leggen voor iets met een Citroën motor. Een motor die ze trouwens zelf NIET gebruiken.
BAM :lol: :lol: :lol:

GuyTdi
+50

Post by GuyTdi »

Peter R. wrote:
Nuancering, motor met succes zowel in 2.7 als in 3.0 gebruikt in de cit C6, pug 607, aankomende pug 608. Zou durven zeggen de enige PSA motor die bulletproof is, samen met de antieke 3.0 V6 benzine.

Peter R.
Voila, 't is weg.

Post by Peter R. »

Nog een kleine nuancering :

C6 : wordt niet meer gemaakt. En ik denk niet dat die ooit met de 3L geleverd is.

607 : Wordt niet meer gemaakt. En die was er al uit voor de 3L in productie was.

608 : Wordt nog niet gemaakt. En het is nog helemaal niet weker dat die dikke diesel daarin komt. Er is idd. sprake van een 271 pk versie, maar da's een dieselhybride.

Nu, de Toy (die overigens vandaag geleverd is) heeft ook flink wat kweddelen gehad voor de facelift, denk maar aan de slechte oliesegmenten en een kopelomvormer die in 6de weigerde te locken beneden de 115 per uur.

Het is niet de modernste auto, en al zeker niet de elegantste, maar hij is verdomd goed in elkaar gestoken. En ik weet dat, en niet omdat ik de gazet lees.

GuyTdi
+50

Post by GuyTdi »

Dont get. me wrong hè, als ik de middelen had doe mij dan ook maar de toy, wil gewoon maar illustreren dat die V6 PSA diesels gewoon goei blokken zijn. Hybride zal overigens gebaseerd zijn op die motor.

3l hdi c6 is er zeker geweest hier bij ons, op andere markten is de 607 er ook geweest in 3l, in België idd niet. Prima draaicultuur, bulletproof, betrouwbaar en in de jags worden die pas iet of wat los gelaten wat betreft vermogen. In de pug of citroen zijn die altijd begrenst geweest omdat aisin de enige fabrikant was (die ze konden betalen) die een dWarse versnellingsbak maakte die in de buurt kwam van het vermogen en koppel aan te kunnen. Vandaar dat zowel de laatste C6 als 607 begrenst waren op 230pk en 400nm koppel, was net op het randje voor die bakken. Land rover kneep die motoren het hardst door er maar 1 turbo op te zetten, alle andere merken lieten de 2 turbo's er gewoon op staan. Ik kijk nu naar mr fredrix maar dacht dat ze in foert ook werden gebruikt in dwarsconfiguratie ?

christiaan f
+1000

Post by christiaan f »

den dikste psa die wij kennen is de 4 cilinder diesel , en waarvan wij de 2.0 enkel maar onder de klanten hebben.
is een erg degelijke diesel. die aisin warner automaten zijn BROl.
die v6 heb k nog niet tegen gekomen , denk dat dit een legende is dat ford er echt iets me gedaan heeft.
(heb die legende nog al gehoord)

soms komen we wel gekke pannes tegen op die 2.0 hdi , afbrekende klep in de egr klepwas de hoofdvogel van vorige week . (nief klep erop en galaxy was weer in staat om voorbandjes op te gommen )

Post Reply